26 ноября, 2020
Толықтырылған және виртуалды шынайылық
Виртуалды және толықтырылған шынайлық технологиялары бұрын-соңды болмаған және адам қызметінің әртүрлі салаларында қолданылғанына қарамастан, көптеген әлеуетті пайдаланушылар өздерінің түбегейлі айырмашылықтары туралы білмейді. Үшін бұл түсіну қажет қандай ерекшеліктері жасайды олардың әрқайсысына бірегей.
Виртуалды шынайылық дегеніміз не?
Виртуалды шынайылық (VR, virtual reality) — техникалық құралдармен жасалған жасанды әлем (үш өлшемді компьютерлік орта).
Виртуалды шынайылық технологиясын қолдана отырып, сіз айналадағы заттармен қозғалуға және өзара әрекеттесуге болатын виртуалды ортаға толық батыру орын алады. VR көру, есту, кейде сезімтал және дәмдік сезімдерге әсер ететін интуитивті технология. Виртуалды шынайылық адамға әсер етуді де, сол әсерге реакцияны да еліктейді. Өзінің бірегей мүмкіндіктерінің арқасында виртуалды шынайылық ойын-сауық және кадрларды кәсіби оқыту саласына енді.
Виртуалды көзілдіріктің алғашқы прототипі
1961 жылы Philco инженерлері Комо Чарльз және Брайан Джеймс заманауи виртуалды шынайылық көзілдіріктерінің прототипі болған Headlight құрылғысын ойлап тапты. Әрбір көз үшін кірістірілген қозғалысты бақылау жүйесі бар жеке бейне экран жасалды, сонымен қатар бастың көмегімен басқару мүмкіндігі болды. Бұл принцип заманауи VR құрылғыларының жұмысында да қолданылады.
Төрт жылдан кейін Гарвард университетінің профессоры Айвен Сазерленд жасанды шынайылық еліктеуге қажетті жағдайлар:
виртуалды әлем бас дисплейі (HMD) арқылы көрінеді және дыбыс пен тактильді кері байланыс арқылы нақты көрінеді;
нақты уақыт режимінде виртуалды сөйлеуді қолдау үшін компьютерлік жабдық қолданылады;
пайдаланушылар нақты әлемдегі виртуалды нысандармен өзара әрекеттеседі.
Мақала қазіргі заманғы VR құрылғыларын құрудың негізгі тұжырымдамасына айналды.
Технологияны дамытудың келесі кезеңі 1974 жылы Компьютерлік маман Майрон Крюгер Videoplace жасанды шынайылық зертханасын жасаған кезде қабылданды. Ол бірнеше желілік бөлмелер болды, олардың әрқайсысында артында бейне проекторы бар үлкен экран болды. Адам бөлмеге кіргенде, ол экранда өзінің бейнесін қарабайыр силуэт түрінде, сондай-ақ басқа бөлмелердегі адамдардың ұқсас суреттерін көрді. Барлық «көлеңкелер» түсі мен мөлшерін өзгерте алады, сонымен қатар оларға әртүрлі визуалды нысандарды қоса алады.
Виртуалды ортаға батыру қалай жүреді?
Пайдаланушы гарнитураны киеді — виртуалды ортаны құруға жауапты компьютерге қосылған көзілдірік немесе дулыға. Гарнитура пайдаланушыны виртуалды әлемге тереңірек батыру үшін негізгі құрал болғанымен, қозғалыс трекерлерін, тактильді құрылғыларды және жүгіру жолдарын пайдалануға болады.
Жыл сайын виртуалды көзілдіріктің көбірек модельдері пайда болады, олардың ішіндегі ең қол жетімді және танымал: Samsung Gear VR, Playstation VR, LG 360 VR және басқалары. Бұл көзілдіріктердің көпшілігі смартфонның көмегімен жұмыс істейді және оның бейнесін көзілдіріктегі линзалар арқылы адамға береді.
Толықтырылған шынайылық дегеніміз не?
Толықтырылған шынайылық (AR, ағылшын тілінен. Augmented reality) — бұл компьютерлік технологиялар арқылы нақты әлемге кескіндер, дыбыс, бейнелер және басқа элементтерді қосуға мүмкіндік беретін технология. Смартфонның, компьютердің немесе планшеттің әрбір иесі осы технологияның пайдаланушысы бола алады. Қол жетімділігінің арқасында толықтырылған шынайылық біздің өміріміздің әртүрлі салаларында танымал болды: медицинадан бастап телефондағы AR сүзгілеріне дейін.
Толықтырылған шынайылық қосымшаларда жасалады және мобильді құрылғыларда, планшеттерде немесе AR көзілдіріктерінде қолданылады.
Толықтырылған шынайылық қалай пайда болды?
«Толықтырылған шынайылық» термині 1992 жылы Боинг ғылыми-зерттеу зертханасының инженері Томас Коделлдің арқасында пайда болды. Ол ұшақта электр кабельдерін орнату үшін AR принциптерін қолданды. Тек 2008 жылы алғашқы коммерциялық AR қосымшасы пайда болды. Ол BMW Mini автокөлігін жарнамалау үшін жасалған. Бұл нақты уақыт режимінде сандық модельмен өзара әрекеттесуге мүмкіндік беретін алғашқы маркетингтік науқандардың бірі болды. Бірақ технологияны» тану » 2010 жылы Time журналы алғаш рет болашақтың технологиялық трендтерінің тізіміне толықтырылған шынайылықты енгізген кезде пайда болды. Осы кезден бастап үлкен брендтер Ar-ді өздерінің маркетингтік мақсаттары үшін қолдана бастады, тұтынушылар арасында бұрын-соңды болмаған жауап таба бастады.
VR технологиясынан айырмашылығы, толықтырылаған шынайылық виртуалды әлемге жол бермейді, бірақ виртуалды нысандарды нақты әлемге жүктейді. Ar технологиясының ең танымал мысалы-Pokemon Go. AR пайдалану үшін сізге тек смартфон мен толықтырылған шынайылық қосымшасы қажет. Смартфон камерасы нақты ортаны түсіруі керек, ал бағдарламалық жасақтама немесе бағдарлама оған компьютер жасаған нысандарды жобалауы керек.